"Nie mogąc znaleźć na rynku oprogramowania, które byłoby odpowiednie dla naszej specyfiki, zwróciliśmy się do firmy EXSO o pomoc w stworzeniu takiego systemu. Istotnym dla nas było opanowanie procesów związanych zarówno z przepływem materiałów, jak również zarządzaniem pracą ekip monterskich. Dzięki opracowanemu i wdrożonemu systemowi, udało się ograniczyć straty wynikające z błędów ludzkich i poprawić efektywność zarządzania realizowanymi przez nas projektami."
ELVB AB to prężnie rozwijająca się szwedzka spółka, działająca w branży budowlanej. Zajmuje się budowaniem i remontowaniem domów i mieszkań. Oprócz prac ogólnobudowlanych, oferuje usługi z zakresu instalacji elektrycznych i hydraulicznych. Z uwagi na dynamiczny rozwój, spółka zwróciła się do EXSO z prośbą o pomoc w opracowaniu i wdrożeniu systemu, który pozwoliłby na usprawnienie jej działania.
Podstawowym wyzwaniem naszego nowego klienta było zapanowanie nad dużym obrotem materiałów oraz zarządzanie pracami specjalistów wykonywanymi na wielu równolegle prowadzonych inwestycjach. Oczekiwano, że wszystkie informacje projektowe będą zawsze dostępne on-line, zarówno w biurze jak i na budowach, co pozwoli na lepszą kontrolę prac i szybkie ich rozliczenia.
godzin pracy
użytkowników
zleceń prowadzonych równolegle
ekip instalatorskich
Staramy się jak najlepiej zrozumieć kluczowe potrzeby i dzielimy się naszym doświadczeniem.
Możliwie szybko uruchamiamy system testowy, by zebrać feedback i przeszkolić użytkowników.
Konfigurujemy rozwiązanie, zasilamy je danymi i budujemy interfejsy z innymi systemami.
Zapewniamy ciągłość działania systemu i budujemy wspólnie jego nowe komponenty.
Jednym z ciekawszych wyzwań w projekcie była integracja z hurtowniami materiałów budowlanych, by z poziomu dostarczonego systemu zapewnić możliwość sprawdzenia, w jakiej hurtowni i w jakich cenach można znaleźć wymagany towar, a po jego zakupie - szybko zdigitalizować niezbędne do zawarcia transakcji zakupu dokumenty.
W projekcie zastosowaliśmy platformę EXSO+ rozszerzaną o mechanizmy integracji i dedykowane funkcjonalności związane z zarządzaniem kadrami. Ze względu na wymagania pracowników terenowych firmy, wszystkie ekrany systemu zostały dostosowane do pracy na tabletach.
Moduły platformy EXSO+ wykorzystane w projekcie:
Technologie wykorzystane w projekcie:
W toku realizacji projektu zbudowano system informatyczny oparty platformę EXSO+, w którym zastosowano kilka interesujących rozwiązań. Na potrzeby rejestracji przepływu materiałów i wyposażenia, uruchomiono kilkanaście wirtualnych magazynów. Operacje przesunięć między magazynami firmy i placami budowy zostały maksymalnie zautomatyzowane. Dzięki temu dokładnie wiadomo, gdzie znajduje się dany materiał czy urządzenie od momentu ich zakupu aż po instalację na obiekcie.
Digitalizacji poddane zostały również prace montażowe i serwisowe. W module serwisowym planowane i monitorowane są wszystkie zadania zlecone przez klienta. Dzięki temu pracownicy terenowi firmy mają wgląd do wszystkich zleceń do nich przypisanych, a dział administracji posiada szczegółowe informacje dotyczące realizacji prac - kto, gdzie, kiedy i co wykonywał.
Optymalizacja i uporządkowanie procesów dzięki zastosowaniu sprawdzonych i dostosowanych do potrzeb użytkowników rozwiązań informatycznych.
Umożliwienie skalowania biznesu bez konieczności znacznego rozbudowywania zespołu pracowników firmy.
Udrożnienie i uporządkowanie współpracy z dostawcami materiałów i wyposażenia, a także optymalizacja procesów logistycznych.
Zmniejszenie ilości błędów pojawiających się w trakcie realizacji projektów i redukcja kosztów niezbędnych do ich naprawienia.