"Współpraca ARAJ i EXSO ma charakter stały, dzięki temu systemy wykorzystywane przez ARAJ są na bieżąco unowocześniane i dostosowywane do zmieniających się potrzeb rynkowych. Doceniana na rynku, wysoka efektywność funkcjonowania naszej firmy to również zasługa sprawnie działających i niezawodnych rozwiązań EXSO."
ARAJ to rozpoznawalna w Polsce i w Europie, wiodąca marka wśród producentów obiektów przemysłu rolno-spożywczego. Obiekty tego typu składają się z setek urządzeń, takich jak silosy, suszarnie, czyszczalnie i transportery do ziarna. Proces konfiguracji i wyceny tego typu obiektów jest niezwykle złożony i zawsze stanowi duże wyzwanie.
Celem naszego projektu było opracowanie i wdrożenie konfiguratora produktów, który pozwoli na szybkie i precyzyjnie opracowanie specyfikacji i oferty. Ponadto w zakres projektu weszły dodatkowe zagadnienia związane z procesem realizacji, w tym m.in. szczegółowe planowanie i kontrola produkcji komponentów oraz zarządzanie projektem, w szczególności zarządzanie harmonogramami wysyłek. Zrealizowany system stanowi obecnie główne źródło informacji o sprzedaży i realizacji projektów w firmie.
godzin pracy
produktów
komponentów
konfiguracji
Staramy się jak najlepiej zrozumieć kluczowe potrzeby i dzielimy się naszym doświadczeniem.
Analizujemy funkcjonowanie danej dziedziny biznesu, poznajemy zagadnienia techniczne i produkcyjne, by nasze rozwiązanie dostarczało prawdziwą wartość.
Eksplorujemy możliwe opcje, budujemy i uruchamiamy system testowy, by zebrać feedback i przeszkolić użytkowników, a następnie zasilamy go danymi produkcyjnymi.
Monitorujemy działanie systemu produkcyjnego i rekomendujemy jego rozszerzenia o nowe funkcjonalności, w celu jeszcze lepszej optymalizacji wspieranych przez niego procesów.
Jednym z największych wyzwań, które pojawiło się w trakcie opracowania koncepcji konfiguratora, była konieczność przedefiniowania produktów - opisanie każdego z nich jako zespołu komponentów, które w odpowiednich konfiguracjach, spełniających określone reguły poprawności, pozwolą stworzyć dowolny produkt. Dzięki takiej koncepcji, udało nam się z jednej strony spełnić wymaganie elastyczności w dostosowaniu produktów do wymagań klienta, a jednocześnie - zapewnić jednoznaczność podzespołów produkcyjnych i wysyłkowych.
Rozwiązanie zostało zbudowane w oparciu o platformę EXSO+, rozszerzoną o niezbędne mechanizmy związane z zarządzaniem realizacją projektów i wysyłkami. Ponadto system został zintegrowany z systemem ERP marki SAP.
Moduły platformy EXSO+ wykorzystane w projekcie:
Technologie wykorzystane w projekcie:
Dostarczone rozwiązanie wykorzystuje zaawansowane mechanizmy zarządzania produktami złożonymi, obejmujące m.in. katalogowanie półproduktów, definicje produktów, tworzenie reguł definicji i gotowych prekonfiguracji. Ponadto zapewniliśmy możliwość zarządzania wieloma cennikami.
Innym istotnym aspektem zaproponowanego rozwiązania jest obsługa wielu parametrów (np. moc elektryczna, waga, wydajność) i algorytmów ich wyliczania. Występujący we wdrożeniu autorski moduł projektów pozwala na zarządzanie zadaniami projektowymi, a dzięki integracji z systemem SAP, wspiera także kontroling projektów.
Do prognozowania sprzedaży w oparciu o przygotowywane oferty, zastosowane zostały narzędzia lejka sprzedażowego. Chcąc ograniczyć widoczność poszczególnych ofert pomiędzy działami i poszczególnymi handlowcami, wykorzystano mechanizmy ACL (Access Control List).
Wprowadzenie konfiguratora pozwoliło na przyspieszenie ofertowania w kilku językach.
Redukcja ryzyka straty finansowej lub utraty kontaktu z powodu niedoszacowania lub przeszacowania ceny produktów złożonych.
Możliwość korzystania z wielu cenników dla poszczególnych rynków / kanałów sprzedaży.
Dzięki konfiguratorowi, ofertujący dokładnie wie, ile dany obiekt będzie kosztował i jaką jego ceną należy przedstawić klientowi.