“System EXSO pozwolił podnieść jakość i wygodę obsługi cateringu, a funkcje raportowania pozwoliły zminimalizować marnowanie jedzenia.”
Firma Gastromax zajmuje się usługami cateringowymi dla dużych przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych. Celem tego niecodziennego projektu było zmodernizowanie i automatyzacja procesów związanych z zamawianiem, wydawaniem oraz rozliczaniem posiłków dla pracowników. Osiągnęliśmy sukces - nasz system od blisko dwóch lat zapewnia nieprzerwanie wygodną i efektywną obsługę cateringu dla jednej za największych międzynarodowych sieci handlowych.
godzin pracy
użytkowników
stołówki
warianty posiłków
Staramy się jak najlepiej zrozumieć kluczowe potrzeby i dzielimy się naszym doświadczeniem.
Możliwie szybko uruchamiamy system testowy, by zebrać feedback i przeszkolić użytkowników.
Konfigurujemy rozwiązanie, zasilamy je danymi i budujemy interfejsy z urządzeniami fizycznymi, takimi jak czytniki kart.
Uruchamiamy system produkcyjne i zapewniamy ciągłość jego działania.
Naszym zadaniem było wdrożenia systemu w dużej, międzynarodowej korporacji, który pomoże zoptymalizować procesy, a w szczególności - pozwoli na ograniczenie strat jedzenia oraz usprawni rozliczenia między dostawcą cateringu a zamawiającym posiłki.
Z pozoru proste zadanie wiązało się z dużymi oczekiwaniami - przy obsłudze 2 tys. pracowników i posiłkach wydawanych w czterech stołówkach, dotychczas nigdy nie było pewności, czy to, co przygotowała kuchnia, będzie dopasowane do oczekiwań konsumentów. Dzięki wdrożeniu naszego rozwiązania, obniżono koszty produkcji posiłków i zdecydowanie zwiększono zadowolenie pracowników firmy.
W projekcie wykorzystaliśmy komponenty platformy EXSO+, rozszerzając je o mechanizmy związane z obsługą terminali i czytników RFID. Ze względu na wygodę pracowników zamawiających posiłki, interfejs systemu został dostosowany do osobistych urządzeń mobilnych.
Moduły platformy EXSO+ wykorzystane w projekcie:
Technologie wykorzystane w projekcie:
System obsługuje zamawianie i planowanie posiłków dla prawie 2 tys. użytkowników. Pracownicy fabryki zamawiają obiady w różnych zestawach, dzięki czemu firma cateringowa może zaplanować zakupy pod wybrane warianty obiadów i ograniczyć marnowanie żywności.
Stworzone przez nas oprogramowanie jest zintegrowane ze sprzętem dostarczonym przez EXSO, który jest umieszczony przy stanowisku wydawczym oraz w kuchni. Dzięki temu pracownicy, którzy chcą odebrać wcześniej zamówiony obiad, "odbijają się" jedynie na czytniku kart, a personel wydający posiłki, otrzymuje na tablecie informację, czy dany posiłek został faktycznie zamówiony i jaki jego wariant wydać.
Wdrożenie systemu przyspieszyło wydawania posiłków i zwiększyło efektywność pracy.
Digitalizacja procesów to automatyzacja i większa przejrzystość rozliczeń z pracownikami firmy.
Lepsze planowanie produkcji to redukcja kosztów, strat i efektu marnowania niewykorzystanej żywności.
Dzięki zastosowaniu rozwiązań informatycznych, usprawniono współpracę z firmami cateringowymi.